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January Nutrition Notes: Healthy Bones

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Our bones play important roles in our bodies such as providing structure, protecting our organs, and storing calcium. Although most of the body’s bone mass is gained through childhood, bone tissue is constantly growing. Therefore, it is important that we continue to take steps during adulthood to protect bone health.

Our bodies will take calcium from our bones if we do not eat enough food that contains calcium. If this continues to happen, it can make our bones weak and increases the risk of osteoporosis. Osteoporosis is a disease in which bones become weak and if an injury occurs, the bones can break.

Risk factors for osteoporosis: Family history, being female, a diet low in calcium, smoking, excessive alcohol use, being physically inactive

Reducing the risk of osteoporosis

  1. Eating calcium rich foods: milk, yogurt, cheese, tofu, spinach, dried figs, okra, kale, broccoli
  2. Vitamin D
  3. Exercising regularly
  4. Stop smoking and drinking
  5. Have an annual exam and a bone density test
  6. Know or learn about your family health history

Nuestros huesos proven estructura, protegen nuestros órganos, y almacenan calcio. Aunque la mayoría de la masa de los hueso es obtenida durante la niñez, el tejido de los huesos esta constantemente creciendo. Es importante que tomar pasos durante nuestra edad de adultos para proteger la salud de nuestros huesos.

Si no comemos suficiente comida que contenga calico, nuestro cuerpo tomara el calcio de nuestros huesos. Si esto continua sucediendo puede hace nuestros huesos débiles y incrementar el riesgo de tener osteoporosis. Osteoporosis es una enfermedad en la cual los huesos se hacen débiles y si alguna lastimadura ocurre los huesos se pueden quebrar.

Factores de riesgo para el osteoporosis: historia de la familia, el ser mujer, una dieta baja en calcio, fumar, uso excesivo de alcohol, el ser físicamente inactive

Reducir el riesgo de tener osteoporosis

  1. Comidas altas en calcio: leche, yogurt, queso, tofu, espinacas, higos secos, col rizado, broccoli
  2. Vitamina D
  3. Hacer ejercicio regularmente
  4. Pare de beber alcohol y de fumar
  5. Tenga un examen anual y otro examen de la densidad de sus huesos.
  6. Aprenda de la historia de su familia.